SZKOLENIE OFF-ROAD NA TORZE

Jeździsz na co dzień dużym, turystycznym motocyklem enduro i chciałbyś spróbować jazdy w terenie? A może masz motocykl w 100% drogowy i nigdy jeszcze nie skosztowałeś off-roadu?

Nasze szkolenie jest właśnie dla Ciebie! Do Twojej dyspozycji oddajemy flotę nowych motocykli Honda CRF250 Rally, choć możesz również przyjechać na własnym motocyklu. Trasa oraz ćwiczenia dostosowaliśmy do właścicieli takich motocykli jak Triumph Tiger, BMW GS, KTM Adventure, Honda Africa Twin, Transalp, Varadero czy Yamaha Super Tenere.

Dla kogo jest to szkolenie?

Opanowałeś już jazdę na motocyklu po asfalcie i chcesz zjechać z głównych szlaków komunikacyjnych, ale brakuje ci umiejętności, które zapewnią ci bezpieczeństwo i komfort podróżowania? Jeżeli TAK, to szkolenie jest dla ciebie.

Nigdy nie jeździłeś w off-roadzie, a na co dzień jeździsz 100% drogowym motocyklem, ale chciałbyś spróbować czegoś nowego i po prostu świetnie się bawić? Jeżeli TAK, to to szkolenie jest dla ciebie.

Jakim motocyklem mogę przyjechać?

Dostaniesz od nas motocykl enduro Honda CRF250 w wersji Rally, ale możesz wybrać przyjazd własnym motocyklem.

Trasę oraz ćwiczenia dostosowaliśmy do właścicieli takich motocykli jak Triumph Tiger, BMW GS, KTM Adventure, Honda Africa Twin, Transalp, Varadero czy Yamaha Super Tenere. Pamiętaj tylko, aby posiadać opony typu "kostka".

Terminy szkoleń
  • 07.04.2018 - Wrocław (brak miejsc)
  • 21.04.2018 - Wrocław (brak miejsc)
  • 30.06.2018 - Warszawa
  • 01.07.2018 - Warszawa
  • 06.07.2018 - Wrocław
  • 22.07.2018 - Toruń
  • 27.07.2018 - Wrocław
  • 22.09.2018 - Warszawa
  • 23.09.2018 - Warszawa

Wrocław - szkolimy w okolicach Wrocławia (15 minut od centrum), szczegółowe wskazówki dojazdu zostaną przekazane zapisanym osobom.

Toruń - tor off-road w Toruńskiej Akademii Jazdy

Warszawa - off-road park Budy Józefowskie (45km od centrum Warszawy)

Jak przeprowadzone jest szkolenie?

Czeka na ciebie trasa off-road obfitująca w różnorodne przeszkody - kopny piach, strome podjazdy i zjazdy, ciasne zakręty między drzewami.

Naszym celem jest wyeliminowanie błędów i wskazanie technik jazdy na różnorodnych nawierzchniach, które sprawią, że jazda terenowa stanie się dla ciebie frajdą i doskonałą zabawą.

Szkolenie w godzinach 10:00 - 17:00 w grupie maksymalnie 8 osobowej. Uczestnicy zamiennie wykonują ćwiczenia praktyczne i uczestniczą w teorii, tak aby był czas na jazdę (3,5h), jak i na odpoczynek podczas prezentacji teoretycznych.

Jaki jest zakres szkolenia?
  • Omówienie doboru odzieży do jazdy terenowej
  • Ergonomiczne ustawienie motocykla
  • Budowanie pozycji na motocyklu
  • Dynamiczna zmiana pozycji i balans ciała
  • Techniki wzrokowe - czytanie drogi
  • Techniki zmiany kierunku jazdy
  • Hamowanie
  • Jazda po różnej nawierzchni (kamienie, piach, woda, błoto)
  • Podjazdy, zjazdy, pokonywanie przeszkód

W szkoleniu II stopnia rozszerzamy wyżej przedstawiony zakres szkolenia i aby wziąć w nim udział musisz przejść szkolenie podstawowe.

Dysponujemy flotą nowych motocykli Honda CRF250 Rally z rocznika 2017.

Honda CRF250 Rally to uniwersalny motocykl w stylu adventure. Motocykl świetnie radzi sobie na utwardzonych drogach oraz w terenie (dual-purpose).

Wyraziste nadwozie inspirowane modelem CRF450R. Mocny moment dostępny od niskich obrotów. Zawieszenie, prześwit i optymalna wysokość siedziska. Tego wszystkiego doświadczysz właśnie w CRF250 w wersji Rally!

Co się stanie jak uszkodzę motocykl w trakcie szkolenia?

Motocykle są przygotowane do jazdy off-road. Posiadają akcesoryjne metalowe handbary, które chronią klamki przed złamaniem oraz wyposażone są w składane lusterka.

Zabezpieczeniem większych szkód (połamane plastiki) jest wpłata kaucji w wysokości 1.000 zł. Jest to maksymalna kwota udziału w uszkodzeniach, gdyż powyżej niej uruchamiamy ubezpieczenie AC.
Teren, na którym organizujemy szkolenie to 80% miękka nawierzchnia, więc jeżeli tylko nie zapragniesz rozpędzać motocykla "na pałę" a podejdziesz do zabawy z rozsądkiem, to lekkie wywrotki im nie straszne.
c4
Model Honda CRF250, wersja Rally, rocznik 2017
Pojemność silnika 250 cm3
Typ silnika Chłodzony cieczą, jednocylindrowy, DOHC, elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI, rozrusznik elektryczny
Moc 24,8KM (18,2 kW)
Moment obrotowy 22,6 Nm
Hamulce 2-kanałowy ABS, pojedyńcza tarcza typu wave na przednim i tylnym kole. Możliwość wyłączenia ABS w tylnym kole.
Zawieszenie przednie Widelec Showa, teleskopowy odwrócony. Średnica rur 43mm, skok 250mm.
Zawieszenie tylne Pojedynczy amortyzator Showa z pełną regulacją oraz systemem Pro-Link. Skok 265mm.
Pojemność zbiornika paliwa 10,1 litrów
Zużycie paliwa 3l/100km
Waga 157kg
Wyposażenie dodatkowe Układ hamulcowy z 2-kanałowym systemem ABS, zawieszenie Showa, powiększony zbiornik paliwa, reflektor i kierunkowskazy LED, regulowana szyba przednia, powiększony skok zawieszenia, cyfrowy zestaw wskaźników.

Oczywiście w odzieży przeznaczonej do jazdy off-road będzie najbardziej wygodnie, ale trudno abyś zaopatrzył się w nią tylko na potrzeby tego szkolenia.

Zdecydowana większość uczestników naszego szkolenia przychodzi w odzieży w której na co dzień jeżdżą na motocyklu. Oczywiście o ile jest to tekstylna odzież, a nie skórzane kombi 😉

Zła pogoda, to zdecydowanie więcej zabawy w off-roadzie! Jeżeli będzie padać - to świetnie. Szkolenie odbędzie się niezależnie od pogody.

Zdecydowanie powinieneś zaopatrzyć się w opony z bardziej agresywnym bieżnikiem, ale z homologacją na jazdę drogową. Popularne modele to m.in. Continental TKC, Dunlop Trailsmart, Metzeler Karoo, Pirelli Scorpion.

Jazda w terenie off-road jest z zasady trudniejsza niż poruszanie się po utwardzonej drodze. Powinieneś więc posiadać na tyle doświadczenia, aby potrafić sprawnie posługiwać się przednim i tylnym hamulcem, umieć obsługiwać sprzęgło również w sytuacji w której tylne koło traci przyczepność. Zwykle wystarczy 1-2 sezony na motocyklu drogowym, aby świetnie dawać sobie radę w off-roadzie.

Poziom szkolenia rośnie wraz ze wzrostem umiejętności jego uczestników. Zaczynamy od zbudowania poprawnej pozycji na motocyklu off-road w lekkim terenie, następnie przechodzimy do ćwiczeń z balansu ciałem przy niewielkich prędkościach, aby skończyć na bardziej ambitnych wjazdach i zjazdach ze wzniesienia.

Każdy z uczestników wykonuje te same ćwiczenia, choć sprawność ich wykonania będzie oczywiście różna w zależności od jego indywidualnego doświadczenia.

Trasa szkolenia dostosowana jest do motocykli typu turystyczne enduro. Będą to więc takie modele jak Triumph Tiger, BMW GS, KTM Adventure, Honda Africa Twin, Honda Transalp, Honda Varadero czy Yamaha Super Tenere, Yamaha Tenere.

CENA OBEJMUJE

  • 7 godzin szkolenia na torze pod opieką kadry instruktorskiej MotoPomocni
  • Opiekę ratownika z grupy MotoPomocni
  • Napoje bez ograniczeń i drobny poczęstunek

Cena za pełen pakiet wrażeń

350,00 zł

Wynajem motocykl Honda CRF250 Rally +250 zł

Szkolenie II stopień dopłata +100 zł do ceny podstawowej.

Dochód ze szkolenia przeznaczamy na cele statutowe Stowarzyszenia m.in. na organizację bezpłatnych szkoleń z Pierwszej Pomocy.

ZAREJESTRUJ SIĘ TERAZ

EnglishGermanSpain