Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Race To Home, czyli wyjątkowy rajd budzący skrajne emocje

Strona główna > Artykuły > Podróże > Race To Home, czyli wyjątkowy rajd budzący skrajne emocje
12 lutego 2018
rajd_race_to_home_prolog
„Race To Home Prolog – Around Poland” to niebezpieczny rajd typu endurance, gdzie zawodnicy mają do przejechania dwa i pół tysiąca kilometrów wokół Polski w nieco ponad trzydzieści godzin. Startuje dopiero w maju, a już wywołuje niemałe poruszenie.

Z materiałów publikowanych w sieci przez organizatora rajdu „Race to Home – Prolog” możemy dowiedzieć się, że ideą tego osobliwego rajdu na wytrzymałość jest między innymi promocja równości wśród motocyklistów, zaproszenie do udziału kobiet na motocyklach oraz propagowanie bezpieczeństwa na drodze. O ile z pierwszymi dwoma punktami zgadzamy się i uważamy to za ciekawą i wartą promocji ideę, to kwestia bezpieczeństwa, a w zasadzie podejście do niej budzi nasze co najmniej zaniepokojenie.

Obawę wzbudza kryterium czasu, które jest zdaje się kluczowym w całej imprezie. Na szybko licząc, aby przejechać pełen dystans rajdu w czasie trzydziestu jeden godzin, uczestnicy będą musieli dowieźć średnią prędkość na poziomie ponad 80 km/h. Biorąc pod uwagę brak snu i przerwy jedynie na tankowanie i obecność w punktach kontrolnych, wnioski które się nasuwają, nie napawają optymizmem i każą poddać w wątpliwość bezpieczeństwo uczestników rajdu jak i osób postronnych.

Maraton dla motocyklistów

Oczywiście, forma imprezy ma być otwarta – uczestnicy mogą dołączyć na każdym etapie rajdu, jak i mogą z niego w każdej chwili zrezygnować. Czy jednak biegacz, który bierze udział w maratonie za cel nie stawia sobie ukończenia biegu? Prawdopodobnie znajdą się osoby, które będą chciały za wszelką cenę pokonać swoje słabości i ukończyć rajd w przewidzianym czasie. Spróbujmy wyobrazić sobie w tym miejscu skutki „odpadnięcia” z biegu maratończyka w związku z opadnięciem z sił i „odpadnięcia” motocyklisty z rajdu na wytrzymałość, który organizowany jest w normalnym ruchu ulicznym, często ruchu miejskim.

Środowisko motocyklowe, nasze środowisko, często jest obiektem różnego rodzaju ataków, kontrowersji, niechęci ze strony społeczeństwa. Naszym zdaniem nie potrzeba kolejnych złych emocji i zamieszania, które mogą zaszkodzić fanom jednośladów. Niezależnie od idei i przesłania „Race to Home – Prolog”, uważamy, że impreza ta może okazać się skrajnie niebezpieczna i na pewno nie propaguje właściwych postaw.

Motocyklista już nie taki zły

Na szczęście w ostatnich latach wiele mitów i stereotypów stopniało lub w ogóle przestały one krążyć w opinii publicznej, co świadczy o większej dojrzałości i budującej się kulturze motoryzacyjnej. Na pewno na zmiany postaw przełożyły się liczne projekty społeczne, mające na celu odczarowanie złego wizerunku motocyklistów. Największym w Polsce projektem tego typu jesteśmy my, czyli Motopomocni z cyklem bezpłatnych szkoleń Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

mm

Autor: Tomasz Krajcarski

Uzależnienia są złe. Wybrałem dwa, dzięki którym świat wydaje się piękniejszy - góry i motocykle. Zawodowo od lat związany jestem z branżą automotive. W wolnych chwilach dosiadam Yamahę FZ1 Fazer GT.

Powiązane artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu?

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain