Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Ekologiczna dyskryminacja. Urzędnicy nie chcą motocykli w centrach miast

Strona główna > Artykuły > News > Ekologiczna dyskryminacja. Urzędnicy nie chcą motocykli w centrach miast
15 lutego 2018
DSC_6812aa kopia
Polski rząd bierze się za czystość powietrza w centrach miast. Idąc tropem innych państw europejskich chce ograniczyć ruch i wyeliminować kopcące pojazdy w gęstej zabudowie polskich metropolii. Czy jednak uprzykrzanie życia kierowcom starszych jednośladów to sposób, na pozbycie się smogu i korków? Na pewno nie.

Uchwalona w styczniu bieżącego roku Ustawa o elektromobilności ma zmotywować mieszkańców większych miast Polski do częstszego korzystania z komunikacji zbiorowej, pozostawiania samochodów na przedmieściach i rozważania zakupu samochodu hybrydowego lub wręcz elektrycznego, zamiast trującego diesla. Niestety, motocykliści zostali znów potraktowani po macoszemu i nie poświęcono nam uwagi przy sporządzaniu treści Ustawy. Stąd nie wiadomo, czy motocykliści będą podlegali tym samym regulacjom co kierowcy osobówek. Jeśli tak, to najmocniej odczują to właściciele starszych maszyn, w szczególności dwusuwów.

Więcej hybryd i elektryków

Ustawa o elektromobilności ma wprowadzić kolejne przywileje i udogodnienia dla posiadaczy elektryków, co ma mieć przełożenie na rozbudowę infrastruktury służącej m.in. do ładowania pojazdów. Do 2025 roku ma powstać sześć tysięcy stacji ładowania.

Powstałe dzięki Ustawie strefy czystego transportu mają eliminować starsze pojazdy, niespełniające obowiązujących norm emisji spalin. Do gęsto zabudowanych kwartałów wjechać będą mogły wyłącznie pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi. Kierowcy będą zobligowani do posiadania naklejek na przedniej szybie z informacją o klasyfikacji ich auta, co zresztą znamy na przykład z Berlina, gdzie podobny system funkcjonuje od lat. Za wjazd do czystej strefy kopciuchem grozić będą kary grzywny do 500 zł.

Motocykl nie stoi w korku

O ile problem zbyt dużej ilości samochodów w ścisłych centrach i próba zatrzymania ich na przedmieściach jest zrozumiała i godna pochwały, o tyle zrzucanie winy za całe zło związane ze smogiem na kierowców i motocyklistów jest niedorzeczne. Na szczęście coraz głośniej mówi się w mediach, że główną przyczyną złego stanu powietrza jest niska emisja, czyli kolokwialnie mówiąc palenie śmieciami i czym popadnie w domowych piecach.

Czy słyszeliście kiedyś o smogu w lecie? My też nie. A samochody i motocykle jeżdżą cały rok. Uważamy, że lokalni urzędnicy jak i władze centralne w pierwszej kolejności powinny zająć się tym właśnie problemem, zamiast uprzykrzać życie motocyklistom. Mimo wszystko mamy nadzieję, że nie będziemy musieli niedługo rozglądać się za elektrycznym skuterem!

 

52% zanieczyszczeń PM10 to niska emisja. Transport drogowy to jedynie 10%.

Dane za polskialarmsmogowy.pl

 

 

mm

Autor: Tomasz Krajcarski

Uzależnienia są złe. Wybrałem dwa, dzięki którym świat wydaje się piękniejszy - góry i motocykle. Zawodowo od lat związany jestem z branżą automotive. W wolnych chwilach dosiadam Yamahę FZ1 Fazer GT.

Powiązane artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu?

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain