Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – nasza relacja.

Strona główna > Artykuły > News > II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - nasza relacja.
19 maja 2019
II motocyklowy kongres bezpieczenstwa motopomocni

11 maja odbył się II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wiązaliśmy z tym wydarzeniem duże nadzieje, upatrując w nim szansy na zgłoszenie sugestii i pomysłów na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Cóż, miało być dobrze, a wyszło…

W Automobilklubie Polska zastaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Komendy Głównej Policji, Straży Miejskiej, Żandarmerii Wojskowej, Służb Ratowniczych i Narodowego Centrum Krwi. W części wystawienniczej można było obejrzeć wyspecjalizowane motocykle poszczególnych służb, m.in. GDDKiA do patrolowania stanu autostrad, pogotowia ratunkowego, żandarmerii wojskowej i inne. GDDKiA zaprezentowała także krótką historię rozwoju infrastruktury drogowej. Automobilklub Polska wystawił symulator zderzeń oraz symulator dachowania. Na terenie kongresu była również możliwość oddania krwi dla motocyklistów, w ramach akcji 200 litrów na 200 lat Administracji Drogowej.

Kongres został podzielony na 3 panele, według poniższej tematyki:

  1. Pokazanie stanu aktualnego
  2. Co jest robione obecnie, w celu poprawy sytuacji na drogach
  3. Jakie jeszcze działania należy podjąć, aby sytuację poprawić

W pierwszej części, między innymi policja przedstawiła statystki wypadków, również z udziałem motocyklistów za poprzednie lata oraz z początku roku 2019. Sekretarz Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Pan Tomasz Kacprzak (prywatnie zapalony motocyklista), opowiedział, w jaki sposób Łódź stała się miastem przyjaznym motocyklistom. Zaprezentował wprowadzone już rozwiązania, takie jak motocykliści na buspasach, tablice informacyjne „Zmieścimy się wszyscy”, czy specjalne miejsca postojowe dla motocykli, podsumowując, że Łódź co roku wprowadza nowe rozwiązania nastawione na kierowców jednośladów.

W drugiej części panelu, na slajdzie przedstawiciela GDDKiA znalazła się informacja, że badania naukowe nie potwierdzają, że linowe bariery ochronne są bardziej niebezpieczne dla motocyklistów od innych rozwiązań (niestety nie wiemy, jaka była metodologia badań). Z tego modułu dowiedzieliśmy się także, że dobowy udział samochodów osobowych w ruchu drogowym to ponad 8000, natomiast motocykli to jedynie 46 pojazdów. Jesteśmy więc niestety bardzo niewielką grupą docelowa. Kolejnym prelegentem, mówiącym o działalności mającej na celu poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, był przedstawiciel fundacji Jednym Śladem, której główną działalnością jest transport krwi.

Redaktor portalu Scigacz.pl Rafał Betnarski zwrócił uwagę na poprawę relacji między motocyklistami, a kierowcami samochodów. Podkreślił, że istotna jest poprawa zachowania motocyklistów, bo to będzie skutkować pozytywnymi zachowaniami ze strony kierowców samochodów.

Ostatnia część panelu, w której pokładaliśmy duże nadzieje, była największym rozczarowaniem. Okazała się być częściowo naszpikowana informacjami, które przekazywane są na podstawowym szkoleniu dla przyszłych kierowców (takie jak „droga zatrzymania pojazdu jest długa”, a „ciśnienie w oponach warto sprawdzać regularnie”). Było to przeplatanymi autoreklamami przedsięwzięć poszczególnych prelegentów.

W ramach podsumowania 5-godzinnego spotkania pojawiły się 4 podstawowe wnioski na przyszłość, które mamy nadzieje, że zostaną wzięte pod uwagę w dalszej pracy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego:

  1. Konieczność pochylenia się nad jakością i treścią szkoleń podstawowych nauki jazdy
  2. Prawne uregulowanie możliwości korzystania ze śluz rowerowych przez motocyklistów
  3. Konieczność szkolenia dzieci i młodzieży, w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego; głównie w szkole, ale także w specjalistycznych ośrodkach
  4. Konieczność wypracowania zasad i możliwości działania między jednostkami rządowymi, służbami państwowymi, a NGO czy klubami Motocyklowymi.

Niestety po raz kolejny Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego poza przedstawieniem analiz i wskazania wybranych obszarów wymagających poprawy, nie przedstawiła żadnych konkretnych działań na poprawę naszego bezpieczeństwa. Co więcej, wyjeżdżając z tego Kongresu, niestety nie wiemy, jakie są plany KRBRD  na najbliższe lata  w tym zakresie. Jako kampania społeczna próbowaliśmy uzyskać także informacje, jaki jest pomysł na współpracę z 3 sektorem, ale tej odpowiedzi także zabrakło.

Autor: Redakcja Motopomocni.pl

Powiązane artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu?

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain