Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Tor wyścigowy bez tajemnic. 7 pytań, które pomogą się przygotować

Strona główna > Najnowsze > Tor wyścigowy bez tajemnic. 7 pytań, które pomogą się przygotować
21 grudnia 2016
Szkolenie na torze Motopomocni

5. Gdzie mogę pojechać?

W ciągu ostatnich kilku lat szkolenia na torze stają się coraz popularniejsze, więc oferta torów i firm oferujących treningi i szkolenia jest coraz większa. W Polsce do tej pory posiadaliśmy jeden pełnowymiarowy tor w Poznaniu, w tym roku wybudowany został Silesia Ring pod Opolem. Mamy też rosnącą ilość mniejszych obiektów (Stary Kisielin, Łódź, Jastrząb, Radom), a do tego dochodzi bogata oferta torów zagranicznych.

Co więc wybrać? Duży tor za pierwszym razem służy raczej rozrywce, niż faktycznemu podnoszeniu umiejętności, długa nitka (nawet 5 km i więcej) wydłuża czas potrzebny do zapamiętania sekwencji zakrętów, a dodatkowo, gdy przejedziemy zakręt inaczej niż byśmy chcieli, to szansa na korektę będzie dopiero na kolejnym kółku, czyli za 2-3 minuty. Lecz do tego czasu przejeżdżamy kolejne kilkanaście zakrętów, w których na pewno będzie się działo mnóstwo rzeczy absorbujących uwagę. Jeżeli mimo wszystko zależy ci, aby pojechać na pełnowymiarowy obiekt, rozważ wynajęcie trenera, który znacznie przyspieszy twoje postępy, a więc także radość z jazdy.

6. W siodle czy na przyczepie?

Podróż autem z przyczepą ma tę zaletę, że w razie upadku, po którym motocykl nie będzie się nadawał do legalnego poruszania się po drogach publicznych (wystarczy zbita lampa lub urwany kierunkowskaz), nie martwisz się powrotem. Całodzienna jazda po torze jest też dość wyczerpująca, więc jeżeli wybierasz się w daleką podróż, auto jest zdecydowanie lepszą opcją. Jeśli jednak myślisz o mniejszym, pobliskim torze, możesz śmiało jechać „na kołach”. Nie jest to żadne faux pas, a oszczędzi ci mnóstwo kombinowania i czasu związanego z pakowaniem i rozładowywaniem motocykla.

7. Jak się ubrać?

Krótko mówiąc – bezpiecznie. Na większość szkoleń na torze torów nie wjedziesz bez ciuchów motocyklowych, kasku z atestem, rękawic i butów. To jest absolutne minimum i nie warto ryzykować, bowiem trudno jest efektywnie ćwiczyć technikę i wykraczać poza swoje granice, jeśli w głowie cały czas siedzi myśl co będzie w przypadku wywrotki. Do tego zestawu warto dodać dobrego żółwia na plecy.

Nie ma zasady co do rodzaju stroju motocyklowego. Oczywiście najbezpieczniejszy będzie kombinezon skórzany, szczególnie ten jednoczęściowy, ale jeżeli na co dzień jeździsz w ciuchach tekstylnych, w zupełności wystarczą one na pierwszą wizytę na torze.

Zagadnienia, które poruszyliśmy to jedynie wierzchołek góry lodowej, ale jednocześnie wątpliwości, z którymi najczęściej spotykaliśmy się w przypadku osób, które uczestniczyły w naszych szkoleniach. Jeżeli macie jeszcze inne obawy, pytajcie śmiało w komentarzach, a chętnie rozwiejemy Wasze wątpliwości, gdyż zależy nam, aby poziom bezpieczeństwa polskich motocyklistów nieustannie rósł.

Strony: 1 2
bezpieczeństwo poradniki technika jazdy
mm

Autor: Maja Staniszewska

Czołowa zawodniczka polskiej MotoGymkhany, zakochana we wszelkiej maści sporcie motocyklowym i aktywnym spędzaniu czasu. Jej dwukołowy świat kręci się wokół treningów na torach wyścigowych oraz doskonaleniu umiejętności na placu gymkhanowym. Autorka poczytnego bloga babanamotorze.pl

Powiązane artykuły

  • Pierwsza pomoc w czasie pandemii
  • elmenty odblaskowe
    Jak być widocznym na drodze, czyli odblaski dla motocyklisty

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain