Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • ENDURO CAMP
    • Szkolenia w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Enduro Zimowisko
    • Szkolenia za granicą
      • Kobieca Hiszpania enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro poziom podstawowy
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Sardynia Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
    • MotoFoto Adventure Camp
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Szosowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Enduro Zimowisko
      • MotoFoto Adventure Camp
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Kobieca Hiszpania enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro poziom podstawowy
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Sardynia Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe / na placu
    • Szkolenie indywidualne w terenie
  • WYPOŻYCZALNIA
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • SKLEP
  • KONTAKT
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
  • FUNDACJA
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • ENDURO CAMP
    • Szkolenia w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Enduro Zimowisko
    • Szkolenia za granicą
      • Kobieca Hiszpania enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro poziom podstawowy
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Sardynia Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
    • MotoFoto Adventure Camp
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Szosowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Enduro Zimowisko
      • MotoFoto Adventure Camp
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Kobieca Hiszpania enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro poziom podstawowy
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro poziom podstawowy
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Sardynia Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe / na placu
    • Szkolenie indywidualne w terenie
  • WYPOŻYCZALNIA
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • SKLEP
  • KONTAKT
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
  • FUNDACJA
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych

Można w słońcu, można w deszczu. Pinlock zapowiada rewolucyjną nakładkę wizjera

Strona główna > Najnowsze > Można w słońcu, można w deszczu. Pinlock zapowiada rewolucyjną nakładkę wizjera
8 kwietnia 2017
pinlock co to
Ochroni przed słońcem i rozbłyskami światła – Pinlock zapowiada fotochromatyczną nakładkę z filtrem przeciwodblaskowym. Oprócz funkcji zapobiegania parowaniu wizjera, nowy insert przejmie zatem funkcję blendy i filtra polaryzacyjnego. Niestety – cena będzie dość wysoka.

Wkładki fotochromatyczne nie są w świecie motocyklowym nowością. O ile jednak sama technologia stosowana jest z powodzeniem w optyce od lat, jej użycie w motocyklowym kasku było przez długie lata problematyczne ze względu na długi czas ściemniania i rozjaśniania powłoki pod wpływem światła.

Jedną z pierwszych firm, którym udało się stworzyć wkładkę szybkościemniającą, była Fog City. Jej Hyper Optiks reagowała na ostre słońce w ciągu niespełna czterech sekund. Tyle samo czasu insert potrzebował na rozjaśnienie się do pozycji wyjściowej.

Rozwiązanie to, a także inne tego typu, miało jednak poważną wadę – nie eliminowało rozbłysków światła podczas jazdy pod słońce. Motocyklista, choć chroniony przed ostrymi promieniami przez ciemną wkładkę, wciąż narażony był na odbłyski świateł, które skutecznie rozpraszały i ograniczały pole widzenia.

Pinlock Overlay

 

Pinlock co to
Po lewej: pole widzenia podczas jazdy pod słońce, po prawej: nakładka Overlay

Holenderska firma Pinlock, twórca najbardziej rozpowszechnionego systemu przeciw zaparowywaniu wizjera, zapowiedziała niedawno Overlay – rozwiązanie łączące w sobie cechy antifoga, blendy przeciwsłonecznej i filtra polaryzacyjnego. W odróżnieniu od wkładek, Overlay montowany będzie na wizjerze, przy użyciu istniejących gniazd mocujących. Do zestawu będą dołączone nowe kołki, które trzeba będzie zmontować w gniazdach w miejsce dotychczasowych.

Pinlock Overlay pokryty zostanie warstwą fotochromatyczną, która w warunkach jasnego światła ściemni się w ciągu kilku sekund. Warstwa ta będzie z dwóch stron zabezpieczona powłokami wyposażonymi w ochronę przeciw zarysowaniom.

Pinlock co to
Inaczej niż tradycyjny pinlock, Overlay montuje się na wizjerze

Cena nakładki wyniesie niecałe 100 euro (420 zł). Na początek pojawi się ona w wersjach pasujących do kasków AGV, Bell, BMW, HJC, LS2, Nexx, Schuberth, Shark, Shoei i Scorpion. Producent nie wyklucza jednak wprowadzenia do oferty typów przeznaczonych do innych kasków.

bezpieczeństwo gadżety kaski
mm

Autor: Rafał Betnarski

Podróżnik, muzyk, dziennikarz i wielki miłośnik słowa pisanego; nade wszystko jednak motocyklista z powołania. Przez wiele lat związany z portalem motocyklowym Motovoyager.pl, współpracował także z zagranicznymi portalami poświęconych turystyce motocyklowej. Doświadczony barista i właściciel kawiarni chętnie odwiedzanej przez motocyklistów. Mieszka na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Motocykl: Suzuki GSX1250FA

Powiązane artykuły

  • Pierwsza pomoc w czasie pandemii
  • elmenty odblaskowe
    Jak być widocznym na drodze, czyli odblaski dla motocyklisty

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • 20201214_123238
    Motocykliści w lesie – fakty, które musisz znać piątek, 5, wrz
  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Nie znaleziono żadnych pól.

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Zapisy do newslettera

Polityka prywatności

Skontaktuj się z nami

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - WooCado
EnglishGermanSpain