Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • FUNDACJA
    • Aktualności
    • Nasza misja
    • Nasz zespół
    • Media o nas
    • FAQ – Często zadawane pytania
  • SZKOŁA JAZDY
    • Wypożyczalnia motocykli
    • Zespół instruktorów jazdy
    • Szkolenia szosowe
      • Wycieczki Moto Hiszpania
      • Szkolenie Moto Hiszpania
      • Alpejskie przełęcze – wycieczka i szkolenie szosowe
      • Szkolenie Kotlina Kłodzka
      • Szkolenie z jazdy szosowej na torze
      • Szkolenie z jazdy precyzyjnej / gymkhana
      • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia adventure / enduro
      • Szkolenie enduro dla początkujących-Hiszpania/Andaluzja
      • Szkolenie enduro dla doświadczonych Hiszpania / Andaluzja
      • Szkolenie enduro dla doświadczonych Bośnia
      • Szkolenie adventure / enduro w Bieszczadach
      • Enduro zimowisko nad morzem
      • Szkolenie adventure / enduro
      • Szkolenie indywidualne adventure / enduro
    • Vouchery na szkolenia
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Kreta
      • Francja
      • Austria
      • Słowacja
      • Chorwacja
      • Włochy
  • PIERWSZA POMOC
    • Bezpieczny i MotoPomocny motocyklista
    • Szkolenie instruktorskie
    • Szkolenia na eventach motocyklowych
    • Oferta dla firm
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki
    • Gadżety
    • Czytelnia motocyklowa
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • FUNDACJA
    • Aktualności
    • Nasza misja
    • Nasz zespół
    • Media o nas
    • FAQ – Często zadawane pytania
  • SZKOŁA JAZDY
    • Wypożyczalnia motocykli
    • Zespół instruktorów jazdy
    • Szkolenia szosowe
      • Wycieczki Moto Hiszpania
      • Szkolenie Moto Hiszpania
      • Alpejskie przełęcze – wycieczka i szkolenie szosowe
      • Szkolenie Kotlina Kłodzka
      • Szkolenie z jazdy szosowej na torze
      • Szkolenie z jazdy precyzyjnej / gymkhana
      • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia adventure / enduro
      • Szkolenie enduro dla początkujących-Hiszpania/Andaluzja
      • Szkolenie enduro dla doświadczonych Hiszpania / Andaluzja
      • Szkolenie enduro dla doświadczonych Bośnia
      • Szkolenie adventure / enduro w Bieszczadach
      • Enduro zimowisko nad morzem
      • Szkolenie adventure / enduro
      • Szkolenie indywidualne adventure / enduro
    • Vouchery na szkolenia
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Kreta
      • Francja
      • Austria
      • Słowacja
      • Chorwacja
      • Włochy
  • PIERWSZA POMOC
    • Bezpieczny i MotoPomocny motocyklista
    • Szkolenie instruktorskie
    • Szkolenia na eventach motocyklowych
    • Oferta dla firm
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki
    • Gadżety
    • Czytelnia motocyklowa
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Honda, Yamaha, KTM i Piaggio wspólnie na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli elektrycznych

Strona główna > Artykuły > News > Honda, Yamaha, KTM i Piaggio wspólnie na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli elektrycznych
6 września 2021
pcx

6 września 2021 – W następstwie podpisania listu intencyjnego w dniu 1 marca, HONDA, KTM, PIAGGIO i YAMAHA, oficjalnie podpisały umowę o utworzeniu Konsorcjum na Rzecz Wymiennych Akumulatorów do Motocykli (SBMC).

Członkowie założyciele Konsorcjum, zaangażowani w promocję powszechnego wykorzystania lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak motorowery, skutery, motocykle, trójkołowce i quady, działając na rzecz sektora transportu oraz bardziej zrównoważonego zarządzania cyklem życia akumulatorów, w kontekście międzynarodowej polityki klimatycznej, wierzą, że dostępność znormalizowanego systemu wymiennych akumulatorów jest kluczem do rozwoju niskonapięciowej elektromobilności.

Podstawowym celem Konsorcjum jest znalezienie odpowiedzi na główne wątpliwości klientów, dotyczące przyszłości elektromobilności, poprzez zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdów i infrastruktury. Aby rozwiązać powyższe problemy, wyznaczono cztery główne cele:

  1. Opracowanie wspólnych specyfikacji technicznych dla systemów wymiennych akumulatorów.

  2. Zatwierdzanie standardowych zastosowań systemów akumulatorowych.

  3. Wprowadzenie i promowanie wspólnych specyfikacji Konsorcjum jako standardu w europejskich i międzynarodowych organizacjach normalizacyjnych.

  4. Rozszerzenie stosowania jednolitej specyfikacji, opracowanej przez Konsorcjum, na poziom globalny.

Założyciele Konsorcjum będą angażować się w tworzenie międzynarodowych standardów technicznych poprzez współpracę z zainteresowanymi stronami oraz z krajowymi, europejskimi i światowymi organami normalizacji i miar. Istotnie, nadal występują różnice w dostępności stacji ładowania w różnych krajach, ograniczone są również informacje dla użytkowników końcowych. Dlatego też, HONDA, KTM, PIAGGIO i YAMAHA zamierzają za pośrednictwem konsorcjum zaangażować decydentów w rozwój i wdrażanie infrastruktury ładowania, co pozwoli upowszechnić lekkie pojazdy elektryczne.

Czterej członkowie założyciele zachęcają wszystkich zainteresowanych do współpracy i wzbogacenia wiedzy eksperckiej Konsorcjum, co przyczyni się do szerokiego rozpowszechnienia standardu akumulatorów wymiennych w przyszłości. Strony zainteresowane przystąpieniem do SBMC uzyskają szczegółowe informacje kontaktując się z jednym z członków założycieli.

Yoshishige Nomura, Dyrektor Generalny, Operacji Motocyklowych w Honda Motor Co., Ltd.: Honda wierzy, że szerokie spopularyzowanie motocykli elektrycznych może odegrać ważną rolę w procesie kształtowania bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Aby tego dokonać, musimy rozwiązać kilka kwestii, takich jak zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdu i infrastruktury, co powinno podnieść satysfakcję klientów. W ramach stworzonego przez nas Konsorcjum, członkowie założyciele z branży motocyklowej oraz inni interesariusze będą wspólnie pracować nad standaryzacją wymiennych akumulatorów, ich systemów ładowania oraz infrastruktury, tworząc warunki do ich wprowadzenia. Naszym nadrzędnym celem jest zagwarantowanie, że motocykle pozostaną użytecznym środkiem transportu w przyszłości.

Stefan Pierer, Prezes Zarządu PIERER Mobility AG: „Podpisanie umowy o powołaniu konsorcjum jest ważnym krokiem do dalszego rozwoju firmy PIERER Mobility AG, która będzie mogła szybciej wprowadzać innowacje i realizować swoje strategiczne plany dotyczące jednośladów o napędzie elektrycznym. Wspólnie z partnerami będziemy pracować nad stworzeniem systemu wymiennych akumulatorów o mocy maks. 11 kW dla pojazdów zasilanych niskim napięciem (48V), w których wdrożony zostanie międzynarodowy standard techniczny. Oczekujemy że jednoślady silnikowe zachowają dotychczasowe znaczenie w miastach przyszłości i poza nimi.

Michele Colaninno, szef strategii i produktu Piaggio Group: „Mobilność miejska przeżywa trudny moment wprowadzania elektryfikacji. Dzięki naszemu Konsorcjum, reprezentującemu czterech głównych graczy światowego rynku, motocykle będą nadal odgrywać zasadniczą rolę w przestrzeni miejskiej. Wymienne akumulatory stanowią doskonałą odpowiedź na konieczność skrócenia czasu ładowania pojazdów, stwarzając użytkownikom dodatkowy, atrakcyjny wybór. Mobilność na obszarach miejskich jest częścią DNA i historii Piaggio: naszym celem jest wniesienie do Konsorcjum całego naszego technologicznego know-how zorientowanego na innowacje.”

Takuya Kinoshita, Starszy Dyrektor Wykonawczy, Dyrektor Generalny Działu Operacji Transportu Lądowego, Yamaha Motor Co., Ltd.: „Konsorcjum na rzecz Wymiennych Baterii Motocyklowych może wreszcie działać w Europie. Mam nadzieję, że ten pierwszy krok będzie latarnią morską, która przyciągnie do naszej misji podobnie myślące podmioty i doprowadzi w przyszłości do przełomowych zmian. Jesteśmy przekonani w Yamaha Motor, że dzięki tej inicjatywie, możemy przyczynić się do zunifikowania różnych specyfikacji technicznych i standardów oraz wpłynąć na popularyzację zalet energii elektrycznej wśród klientów na całym świecie.”

mm

Autor: Mariusz Tiahnybok

Pomysłodawca, twórca i prezes MotoPomocni.pl. Jest autorem wielu wyróżnianych i nagradzanych projektów z zakresu marketingu, PR oraz CSR. Nieustannie doskonali swoje umiejętności jazdy motocyklem on i off-road, a wiedzę oraz umiejętności przekazuje podczas szkoleń jazdy i pierwszej pomocy. Jego motto brzmi: "Zawsze jak gdzieś idę to jadę".

Powiązane artykuły

  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę voucherów na szkolenia z techniki jazdy w sezonie 2022!

Ostatnie artykuły

  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty
  • crossvenduro
    Motocykl cross a enduro, jakie są różnice wtorek, 16, lis
  • Aegis-742×400
    Aegis Rider – kask, który wskaże optymalny tor jazdy czwartek, 21, paź

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Kontakt

© 2023 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Instagram
EnglishGermanSpain