Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Dwie pary w jednej. Motopomocni testują rękawice Held Air n Dry

Strona główna > Najnowsze > Dwie pary w jednej. Motopomocni testują rękawice Held Air n Dry
28 lipca 2017
Held Air n Dry
Rękawice Held Air n Dry zaskakują zastosowanym rozwiązaniem – dwoma komorami, które – przynajmniej w teorii – zapewniają dłoniom komfort zarówno w suche, jak i deszczowe dni. Choć z komfortem bywało różnie, rękawice Air n Dry okazały się świetnym towarzyszem podróży.

Rękawice Held to górna półka. Tak detale, jak i trwałość są zawsze na najwyższym poziomie. Nowy pomysł niemieckiego producenta ma połączyć wodę i ogień – w modelu Air n Dry zastosowano dwie komory: jedną na suche dni, drugą na deszcz.

Pomysł wydaje się genialny – mamy do dyspozycji dwie pary rękawic na każdą pogodę, zamknięte w jednym „opakowaniu”. Komora sucha jest wentylowana – ma dwa wywietrzniki na palcach środkowym i serdecznym – oraz perforowany spód. Rozwiązanie takie zapewnia – przynajmniej w teorii – cyrkulację powietrza niezbędną podczas jazdy w wysokich temperaturach.

Komora na deszcz dni jest nieprzemakalna, osłonięta membraną GORE-TEX, jedyną, która działa jak należy. W zależności od warunków, w których przyjdzie jeździć, dłoń umieszcza się w odpowiedniej komorze. Proste i genialne! Held Air n Dry wykonano z bardzo dobrych materiałów – zewnętrzna warstwa to oryginalna Cordura, na wewnętrznej stronie dłoni zastosowano skórę z kangura, która charakteryzuje się elastycznością, wytrzymałością i lekkością.

Wnętrze rękawicy wyściełane jest przyjemnym w dotyku materiałem, który świetnie dopasowuje się do dłoni. Tradycyjnie dla Helda rękawice wyposażone są także w wycieraczkę wizjera – proste i skuteczne rozwiązanie, które bardzo przydaje się podczas mocniejszych opadów deszczu. Na pochwałę zasługuje podwójny rzep, który pozwala na dokładne dopasowanie rękawicy do przedramienia.

Za bezpieczeństwo rękawic odpowiada twardy protektor kostek, umieszczony na wierzchu rękawicy oraz wytrzymały materiał superfabric, właściwościami zbliżony do skóry płaszczki. Jego zadaniem jest zapewnienie poślizgu podczas upadku. Rękawice wyposażone są także w odblaskowe wstawki.

Held Air n Dry na upał

Producent zatroszczył się o rozmiarówkę – dostępne są aż 23 opcje, co pozwala na bardzo precyzyjne dopasowanie rękawic. Oprócz damskiej i męskiej są także wersje długa i krótka.

Na początek testuję wersję na cieplejsze dni. Wentylatory wszyte na palcach serdecznym i środkowym działają bardzo dobrze, jednak warunkiem jest to, by jechać ze stałą prędkością. Podczas przeciskania się w warszawskich korkach nie da się wykorzystać efektu przepływu powietrza, co powoduje, że ręce zaczynają się pocić.

Naprawdę komfortowo ręka czuje się w Air n Dry podczas jazdy autostradowej lub pozamiejskiej. Na ulicach Warszawy komfort termiczny zachowany jest do temperatury około 20 stopni.  Powyżej tej wartości mam wrażenie, że dłoń zespala się z wnętrzem rękawicy.

Miękka i delikatna skóra kangura dopasowuje się do dłoni jak druga skóra – wyczucie manetek jest znakomite, a operowanie przełącznikami i dźwigniami odbywa się bez najmniejszego oporu.

Held Air n Dry na deszcz

Można moczyć i cały dzień – dłoń pozostaje sucha

Komora przeznaczona do jazdy w deszczu opatula dłoń jak miękkie poduszki babci. Membrana GORE-TEX zapewnia komfort termiczny i chroni przez wodą. Próby w umywalce kończą się całkowitym zwycięstwem rękawicy – moja dłoń pozostaje sucha.

Podczas jazdy w komorze na chłodne dni zauważam toporne szwy między palcami, przez które ręka układa się na kształt łapy żabki. Na szczęście cecha ta w najmniejszym stopniu nie przeszkadza w jeździe oraz przy operowaniu przełącznikami i dźwigniami.

Sucho i komfortowo

Rękawice Held Air n Dry wydają się świetnym rozwiązaniem dla osób, które dużo podróżują. System dwóch komór, przeznaczonych do różnych temperatur, pozwala zapomnieć o zabieraniu w trasę dwóch par rękawic – wszystko, co potrzeba dostępne jest w jednej parze.

Held Air n Dry gorzej sprawdzają się w warunkach miejskich, gdzie nie mogą w pełni wykorzystać swojej wentylacji. Zwłaszcza przeszkadza to latem, kiedy temperatury potrafią zrobić się naprawdę nieznośne. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nie są to rękawice przeznaczone do jazdy miejskiej. Gdy wyjeżdżasz poza miasto, okazują się znakomitym kompanem w podróży.

Zalety Wady
bardzo dobre wykonanie grube szwy między palcami
dobra wentylacja
ogromna rozmiarówka
przydatność podczas różnych warunków pogodowych
Rękawice Held Air n Dry informacje
Rozmiary męskie: 7, 8, 9, 10, 11, 12, męskie krótkie: 01: K-8, K-9, K-10, K-11; męskie długie: 01: L-8, L-9, L-10, L-11; damskie: D-6, D-7, D-8; danskie krótkie 01: K-D6, K-D7, K-D8, damskie długie: L-D6, L-D7, L-D8
Materiał Cordura, superfabric, skóra kangurza
Membrana tak, GORE-TEX
Kolory czarny, czarno-szary
Cena 799 zł

Z ofertą marki Held możecie zapoznać się w Dobrych Sklepach Motocyklowych.

held rękawice testy
mm

Autor: Magda Hepner

Powiązane artykuły

  • rebelhorn eagle test
    Dżinsy Rebelhorn Eagle w teście MotoPomocnych. Świetna jakość i najnowsze technologie
  • HJC RPHA 11
    Kask HJC RPHA 11: świetny na tor, znakomity w trasę. Test MotoPomocnych

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain