Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Licencjat na 5. Temat: Rola MotoPomocnych w zwiększaniu bezpieczeństwa na drodze.

Strona główna > Artykuły > News > Licencjat na 5. Temat: Rola MotoPomocnych w zwiększaniu bezpieczeństwa na drodze.
8 stycznia 2019
pracalicencjacka

Kilka miesięcy temu Eliza – studentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, prosiła was o wypełnienie krótkiej ankiety. Była to część badania niezbędna do pisanej przez nią pracy licencjackiej pt. „Rola Innowacyjnej Kampanii Społecznej w Zwiększaniu Bezpieczeństwa na Drodze – Studium Przypadku”. Dla nas to duże wyróżnienie, że projekt, który rozwijamy od 2013 roku stał się tematem pracy badawczej. Teraz to także zbiór cennych informacji i wskazówek na co powinniśmy zwracać większą uwagę i gdzie kryją się nowe możliwości rozwoju. Praca została oceniona na 5 – gratulujemy.

 

Ankietę wypełniło ponad 300 osób – dziękujemy!

,,Autorka przedstawiła ciekawą inicjatywę, która jak wskazują badania, wpłynęła na zwiększenie świadomości osób, do których była skierowana.”

Dr Laura Koba – recenzentka

Pracę warto przeczytać przynajmniej z dwóch powodów. Przybliża stosunek polskich motocyklistów do tematów związanych z bezpieczeństwem, a także porusza ważne aspekty związane z Narodowym Programem Bezpieczeństwa oraz relacjami między organami administracji publicznej, a organizacjami pozarządowymi.

Czas na bezpieczeństwo motocyklistów

Autorka przywołuje zapisy i priorytety zawarte w tegorocznym programie BRD (Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego). W Programie Realizacyjnym na lata 2018-2019 i w Narodowym Programie BRD 2013-2020 zawarte są kierunki, w jakich należy zmierzać, aby poprawić stan bezpieczeństwa na polskich drogach. Są to m.in.: kształtowanie bezpiecznych zachowań motorowerzystów i motocyklistów w ruchu drogowym – a więc edukacja w zakresie psychologii zachowań (w ruchu drogowym), kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu oraz usprawnienie systemu pomocy ofiarom wypadków drogowych, które wiąże się z udzielaniem pierwszej pomocy podczas zdarzenia, efektywne zarządzanie prędkością łączące się z techniką jazdy (np. odpowiednie dobranie prędkości podczas pokonywania łuku), badanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w połączeniu ze stosowanymi przez kierowców technologiami. Aspekty prawne znajdują się głównie w części systemu zarządzania BRD.

Niemal wszystkie kierunki to główne obszary naszej działalności. Dysponujemy zespołem ekspertów, ogromną wiedzą i doświadczeniem. To dla nas czas, aby podjąć kolejną próbę i zachęcić Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a także Ministerstwo Infrastruktury do współpracy. Czy skorzystają z propozycji i czy uda się zrealizować wspólne projekty, a także jakie własne inicjatywy zrealizowało Ministerstwo poinformujemy was pod koniec roku.

Wybrane wyniki badań

Eliza poza ankietą przeprowadziła wiele badań i analiz, a także wzięła udział w jednym z naszych szkoleń „Bezpieczny Motocyklista”. Wszystko po to, aby informacje przedstawione w jej pracy odnosiły się zarówno do wyników jej badań, jak również do własnych obserwacji. Efektem jest wiele wartościowych informacji. Jednych byliśmy świadomi, inne motywują nas do jeszcze większego zaangażowania. Wykresy bardzo wyraźnie wskazują jedną rzecz. To co robimy jest przez was pożądane i chcecie podnosić swoje bezpieczeństwo. Pozostajemy do waszej dyspozycji.

Coraz bardziej rozpoznawalni

Wykres 4.
Procentowy wynik osób respondentów, czy słyszeli o Kampanii Społecznej
MotoPomocni.pl.

Źródło: Badania własne, dane z maja 2018 roku.

Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji motocyklowych w Polsce. To efekt wielu lat aktywnej działalności, stale prowadzonej komunikację w internecie jak i w środowisku motocyklowym. Im większa liczba motocyklistów wie o MotoPomocncyh tym bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce rośnie. Pamiętajcie, że również wy udostępniając publikowane przez nas materiały pomagacie w realizowaniu naszej misji.

Szkolenia „Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista” 

Wykres 6.
Procentowy udział osób niesłyszących o MotoPomocnych, udzielających
odpowiedzi na pytanie, czy uważają, że szkolenia ,,Bezpieczny i MotoPomocny
Motocyklista” są potrzebne.

Źródło: Badania własne, dane z maja 2018 roku.

Wniosek, jaki nasuwa się to znaczne zainteresowanie wśród grona społeczności motocyklowej, aby wziąć udział w szkoleniu wiążącym się z edukacją o bezpieczeństwie ruchu drogowego.

Wykres 7.
Procentowy udział osób niesłyszących o MotoPomocnych, odpowiadających
na pytanie, czy chcieliby wziąć udział w szkoleniu ,,Bezpieczny i MotoPomocny
Motocyklista”.

Źródło: Badania własne, dane z maja 2018 roku.

Powyższy wynik da się odczuć w waszym zaangażowaniu podczas głosowania na miasta, w których zorganizujemy szkolenia. Z roku na rok rośnie liczba głosów, a także udział osób, które na szkoleniu są po raz pierwszy.

Wykres 9.
Procentowy udział osób słyszących o MotoPomocnych, spytanych, czy
uważają, że szkolenia ,,Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista” są potrzebne.

Źródło: Badania własne, dane z maja 2018 roku

Dane są jednoznaczne dlatego co roku podejmujemy się realizacji największego projektu edukacyjnego dla polskich motocyklistów.

Dowiedz się więcej  na temat szkoleń ,,Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista” 

Jeśli zainteresowały was wybrane badania i chcecie poznać pozostałe, a także zapoznać się z pełną treścią pracy odsyłamy na stronę Uniwersytetu Jagiellońskiego, który udostępnia pracę w formie pdf.

Cały nasz zespół dziękuje Elizie za czas jaki poświeciła pisaniu pracy i ostatecznie źródło cennych informacji jak i inspiracji. Cieszy nas również to, że praca przy naszym projekcie zaowocowała tym, że Eliza postanowiła dołączyć do naszej grupy biorąc udział w kursie instruktorskim. Spotkacie ją w przyszłości na naszych szkoleniach.

Eliza odbiera certyfikat na szkoleniu „Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista” – sezon 2018
mm

Autor: Mariusz Tiahnybok

Pomysłodawca i założyciel MotoPomocni.pl. Motocyklista z ponad 30 letnim doświadczeniem, instruktor techniki jazdy, który szkoleniem motocyklistów zajmuje się ponad 10 lat. Jego motto brzmi: "Zawsze jak gdzieś idę to jadę".

Powiązane artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu?

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain