Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przed kilkoma dniami wystartował z nową kampanią społeczną „Kierujesz życiem”. Jej celem jest dotarcie do młodych kierowców, którzy wciąż, według statystyk Policji, przyczyniają się do największej liczby wypadków.
W 2016 roku odnotowano 33 664 wypadków drogowych, w których śmierć poniosło 3 026 osób, a 40 766 zostało rannych. Z danych Policji wynika, że prowadzące pojazd osoby w wieku 18-24 l. są sprawcami 20% wypadków powstałych z winy kierowcy. Wpływ na to ma przede wszystkim brak doświadczenia i skłonność do brawurowych zachowań, która przejawia się m.in. w niedostosowaniu prędkości jazdy do warunków ruchu.
Na ten problem właśnie ma zwrócić uwagę spot wyprodukowany na potrzeby kampanii:
Jak informują twórcy kampanii, akcja „Kierujesz życiem” ma uświadomić kierowcom istotę przepisów ruchu drogowego oraz zachęcić do ich przestrzegania, zwłaszcza w zakresie obowiązujących limitów prędkości jazdy i dostosowania tej prędkości do warunków na drodze. Jest także wstępem do rozpoczynającej się wkrótce akcji Policji pod hasłem „Prędkość” – czyli wzmożonych kontroli w zakresie poruszania się z dozwoloną prędkością.
Podoba wam się spot kampanii? Myślicie, że ma szansę dotrzeć do grupy najmłodszych kierowców i zmienić ich zachowanie? Weźmy pod uwagę, że podane w spocie sytuacje zwyczajnie mogą nie zrobić na młodych kierowców wrażenia. Skutek może być wręcz odwrotny, tym bardziej, że komunikat wynikający z kampanii jest jasny – młodzi kierowcy są źli, niebezpieczni, to… mordercy.
Czy takie przesłanie może pozytywnie wpłynąć na sposób jazdy najmniej doświadczonych kierowców? Jakie jest wasze zdanie?