Moje konto | Koszyk

MotoPomocni
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów
  • Fundacja
    • Fundacja
      • Nasza misja
      • Nasz zespół
      • Media o nas
      • FAQ – Często zadawane pytania
    • Pierwsza pomoc
      • Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista
      • Szkolenie instruktorskie
      • Szkolenia na eventach motocyklowych
  • SZKOLENIA MOTOCYKLOWE
    • Szkolenia szosowe w Polsce
      • Jazda precyzyjna miejska / gymkhana
      • Turystyczna Kotlina Kłodzka
      • Drogowe na torze
    • Szkolenia terenowe w Polsce
      • Techniczne Adventure Enduro
      • Bieszczady Adventure
      • Bałtyk Enduro Zimowisko
    • Zespół instruktorów
    • Szkolenia szosowe za granicą
      • Alpejskie przełęcze
      • Moto Hiszpania
      • Moto Maroko
      • Moto Sardynia
    • Szkolenia terenowe za granicą
      • Hiszpania Enduro dla początkujących
      • Hiszpania Enduro dla doświadczonych
      • Bośnia Enduro dla doświadczonych
      • Sahara Enduro dla doświadczonych
      • Kobieca enduro Hiszpania poziom podstawowy
    • Vouchery na szkolenia
    • Szkolenie indywidualne szosowe
    • Szkolenia indywidualne terenowe
  • WYPOŻYCZALNIA MOTOCYKLI
    • Wypożyczalnia motocykli Wrocław
    • Wypożyczalnia motocykli Hiszpania / Andaluzja
  • RAJD LATARNIKÓW
  • ARTYKUŁY
    • News
    • Pierwsza Pomoc
    • Podróże
    • Poradniki
    • Testy sprzętu
    • Technologie
    • Motocyklem po Europie
      • Motocyklem po Europie: Austria
      • Motocyklem po Europie: Słowacja
      • Motocyklem po Europie: Chorwacja
      • Motocyklem po Europie: Kreta
      • Motocyklem po Europie: Francja
      • Motocyklem po Europie: Włochy
  • SKLEP
    • Vouchery na szkolenia
    • Apteczki i breloczki
    • Oferta dla firm
  • KONTAKT
    • Wezwij nas
    • Dla mediów

Oswoić wroga. 4 rady jak bezpiecznie jeździć motocyklem w deszczu

Strona główna > Najnowsze > Oswoić wroga. 4 rady jak bezpiecznie jeździć motocyklem w deszczu
14 lutego 2017
Motocyklem w deszczu

2. Przygotuj siebie

Zawsze zalecamy ubieranie kompletnego stroju motocyklowego. W trakcie deszczu musimy zwrócić uwagę na kilka dodatkowych aspektów naszego ubioru. Przede wszystkim, co oczywiste, warto wyposażyć się w elementy wodoodporne. Może to być zewnętrzna peleryna, która bardzo długo będzie się opierać nawet silnym opadom albo podszewka, która nie uchroni nas całkowicie, ale przynajmniej sprawi, że nie przemokniemy natychmiast do suchej nitki.

Komfort fizyczny jest niezwykle istotny, szczególnie w warunkach, kiedy musimy poświęcić znacznie więcej uwagi otoczeniu i zachowaniu innych uczestników drogi. Musimy pamiętać, że nie tylko my mamy wtedy utrudnione zadanie i ograniczoną widoczność…

motocyklem w deszczu
Zawsze korzystaj z pełnego stroju motocyklowego

Skoro już mowa o widoczności, w warunkach deszczowych warto mieć w kasku szybę z antyfogiem lub pinlockiem. Ograniczy to, przynajmniej częściowo, irytujące parowanie wizjera. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do jazdy z uchyloną szybką, co nie jest szczególnie przyjemne, jeśli przez tę szczelinę bezustannie wpada nam woda.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym punktem, jest nasza widoczność dla innych użytkowników drogi. Nieustannie musimy pamiętać, że w takich samych warunkach jadą wszyscy uczestnicy ruchu. Warto więc pomóc innym zauważyć nas. Poza oczywistymi aspektami, jak włączenie świateł w motocyklu, warto mieć jaskrawe, odblaskowe elementu ubioru. Czarny motocyklista jest mało widoczny nawet w słoneczny dzień, w deszczu przemyka po ulicach niczym duch.

3. Poprawna technika

W trakcie słabych warunków atmosferycznych na znaczeniu zyskują nawyki zdobyte w trakcie treningów i szkoleń motocyklowych. Niezwykle ważne jest, aby utrzymywać zrelaksowaną pozycję. Pamiętajmy o tym, że w siodle utrzymujemy się przede wszystkim za pomocą nóg.

Jak pisaliśmy w poradniku na temat prawidłowej pozycji, ręce powinny być zawsze luźne, ponieważ ich spięcie powoduje przenoszenie dodatkowych sił na kierownicę oraz powoduje mniej stabilną jazdę. Szczególnie w zakręcie, kiedy potrzebujemy dodatkowej przyczepności, z uwagi na mokrą nawierzchnię. Rozluźnienie się pomoże też w opanowaniu stresu i w płynniejszym i pewniejszym prowadzeniu jednośladu.

Dostosuj technikę do warunków na drodze

Podczas deszczu znacznie zmienia się także sposób jazdy motocyklem. Przede wszystkim ograniczamy prędkość i staramy się planować naszą drogę z większym wyprzedzeniem. Musimy brać pod uwagę wszelkie nieprzewidziane manewry, jakie potrafią wykonać inni kierowcy, i zostawić sobie zarówno czas jak i miejsce na drodze na ewentualną reakcję w sytuacji zagrożenia. Pamiętajmy, że nasze działania muszą być wykonane płynniej, nie tak gwałtownie jak podczas normalnych warunków.

Strony: 1 2 3
bezpieczeństwo poradniki technika jazdy
mm

Autor: Maja Staniszewska

Czołowa zawodniczka polskiej MotoGymkhany, zakochana we wszelkiej maści sporcie motocyklowym i aktywnym spędzaniu czasu. Jej dwukołowy świat kręci się wokół treningów na torach wyścigowych oraz doskonaleniu umiejętności na placu gymkhanowym. Autorka poczytnego bloga babanamotorze.pl

Powiązane artykuły

  • Pierwsza pomoc w czasie pandemii
  • elmenty odblaskowe
    Jak być widocznym na drodze, czyli odblaski dla motocyklisty

Vouchery na szkolenia

Szukasz prezentu dla motocyklisty? Sprawdź ofertę bonów i voucherów na szkolenia z techniki jazdy!

Ostatnie artykuły

  • DSC_3564
    Liście i krowy a początki przygody piątek, 28, mar
  • ElizzAfraEnduro
    Co ma szuter do asfaltu? środa, 23, paź
  • ukraina_top
    Woda utleniona, wata, a może pasek od spodni? O tym jak nie pomagać w czasie wojny czwartek, 3, mar
  • elektryczne_motocykle
    Przez Polskę na Rajd elektrycznym motocyklem poniedziałek, 17, sty
  • Bimm2022_top_open
    Wyniki plebiscytu, Bezpieczny i MotoPomocny Motocyklista 2022 niedziela, 9, sty

Zostań Instruktorem Pierwszej Pomocy

Newsletter

Oferta szkoleń z techniki jazdy

Polityka prywatności

© 2025 Motopomocni.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Set Youtube Channel ID
Instagram
Opieka nad stroną - Wordpresso
EnglishGermanSpain